• slideshow_gyv_1.jpg
  • slideshow_gyv_2.jpg

Április 9-én délután a Mandulafa Gyermekotthonban került megrendezésre a Szenvedélyek Napja elnevezésű program az Indit Közalapítvány szervezésében, a Kamasz Addiktológiai Regionális Centrum és Az Alternatíva Ifjúsági Iroda

munkatársainak részvételével.

A programon a Gyermekotthonban élő gyermekek különböző állomásokon játékos feladatokon keresztül kaphattak betekintést a különböző szenvedélybetegségekkel kapcsolatos témákba. Az állomásokon egyénileg vagy kiscsoportos formában tudtak részt venni a gyerekek, akik a teljesített állomások után apró jutalmakban részesültek. 
A következő állomásokból ált a program: 5 Szeretetnyelv, Média mágnes, Még egy kortyot?, Drogtotó, Metakommunikáció és érzelemfelismerés, Szabadulószoba, Egyensúly Workshop. 
Az 5 szeretetnyelvhez kapcsolódó állomás egy önismereti, érzelmi intelligencia fejlesztő játékon keresztül valósult meg. A teszt végére kiderülhetett számukra nekik a szeretetkapcsolataikban melyik szeretetnyelv a domináns, ami segítség lehet nekik a későbbi élményeik navigálásában és a korábbi tapasztalataik értelmezésében is.
A Média mágnes egy dohányzás prevenciós és médiatudatosságot fejlesztő játék, amiben egy kisebb csoport közösen dolgozhat ki egy prevenciós montázst a rendelkezésre álló mágneskártyákból. A játékon keresztül a dohányzás objektív veszélyeiről gondolkodhattak és tudhattak meg többet a résztvevők és mellette a médiatudatosságuk fejlesztése is szerepet kapott. A Még egy kortyot? elnevezésű drogprevenciós játékban a fiatalok egy különleges “itallap” segítségével a különböző mértékű alkoholfogyasztás kockázatairól kaphattak információkat. Ez a két stand a gyerekek közt legáltalánosabban és talán legfiatalabb kortól megjelenő problémákra, az alkoholfogyasztásra és a dohányzásra fókuszát. 
A Drogtotóban a szervezők arra voltak kíváncsiak, hogy a fiatalok mennyire jártasak a szenvedélybetegségekben általánosságban, illetve, hogy közvetlenül a marihuána használatával kapcsolatosan és annak veszélyeivel mennyi objektív információval rendelkeznek. A totóban egyaránt voltak általánosan a szerekre vonatkozó, a szerhasználattal és annak egészségügyi illetve büntetőjogi vonzatával kapcsolatos kérdések is. A fiatalok többségéről elmondható, hogy sok prevenciós és mellékhatásokról szóló információ birtokában vannak a témában.
A Metakommunikáció és érzelemfelismerő játék az érzelmi intelligencia fejlesztését és a konfliktuskezelést támogatja. A gyerekeknek egyenként arcképek során kellett azonosítania és megneveznie egyszerűbb és komplexebb érzelmeket. A helyes azonosítás sem volt mindig egyszerű kihívás, de az érzelmek megnevezése sokszor még a felnőtteknek is fejtörést okozott a játék során.
Az Egyensúly workshop elnevezésű műhelyfogalkozáson a gyerekek arról beszélgethettek a szakemberekkel, hogy mit is jelent a hétköznapokban a stressz és milyen hatással van az életünkre. A foglalkozáson lehetőséget kaptak arra, hogy a saját tapasztalataikat is megoszthassák egymással és a szakemberekkel, továbbá akár egymástól is tanulhassanak hatékony stressz levezető technikákat.
A jelenlévő gyerekek érdeklődve fogadták a kiérkező szakembereket, nem sok biztatás kellett nekik, hogy kipróbálják az egyes játékokat. A program jó hangulatban zajlott, az egyes feladatok témában és hosszúságban is megfeleltek a többség érdeklődésének. A program arra is jó lehetőséget adott, hogy a gyerekek a segítő szakemberekkel egy kötetlen helyzetben találkozhassanak és ezáltal könnyebben kapcsolatba léphessenek velük.

Fiatalok az asztalnál feladatokat oldanak meg.

Fiatalok az asztalnál feladatokat oldanak meg.

Fiatalok csoportfeladatot végeznek.

Fiatalok csoportfeladatokat végeznek.

Fiatalok csoportfeladatokat végeznek.

Fiatalok képeket nézegetnek.

 

Weboldalunkon sütiket használunk

A bmgyk-n kizárólag az oldal működéséhez feltétlenül szükséges és munkamenet támogató, az egyes felhasználói munkamenetek azonosítására szolgáló sütiket (cookies) használunk. A Hatóság oldalán alkalmazott funkcionális sütikről bővebb tájékoztatás a Tájékoztatás a sütikről gomb megnyomásával érhető el.